De waarde van vakmanschap

Parijs, 1894. Montmartre bruiste van het leven, een broeinest van kunstenaars en bohemiens. In het hart van deze wijk, verscholen achter een enigszins onheilspellende naam, lag restaurant Le Rat Mort – De Dode Rat. Het was een plek waar de bohemien zich thuis voelde - en waar Henri de Toulouse-Lautrec een vaste gast was. Toulouse-Lautrec, een man met een scherpe blik en scherpe tong, was een meester in de snelle schets. Hij kon met een paar vloeiende lijnen een persoonlijkheid vangen, een karakter blootleggen. Op een avond, terwijl hij genoot van een maaltijd in Le Rat Mort, viel zijn oog op Madame Charlotte, een welgestelde weduwe die zich duidelijk vermaakte. Zonder veel omhaal pakte hij een papieren servet en begon te tekenen. Het was geen gedetailleerd portret, verre van dat. Het was een expressieve karikatuur, een vluchtige impressie van Madame Charlotte’s gelaatstrekken en houding. Maar het had iets. Madame Charlotte zag het en was meteen enthousiast. “Oh, monsieur Toulouse-Lautr...

Nieuw beleid Yahoo onvriendelijk voor jou!



Yahoo gaat stoppen met de mogelijkheid om bij Yahoo-applicaties zoals Tumblr en Flickr in te loggen met je Facebook- of Google-account. Je zult voortaan gewoon een eigen yahoo-ID moeten aanmaken.

Apple, Microsoft, Google en Yahoo zijn de 4 grootste aanbieders van (consumenten)internetdiensten (email, sociale netwerken, blogs, cloudopslag, fotosharing, agenda en andere kantoorapps). En het zijn ook vooral concurrenten. Nu is het inloggen bij de ene dienst met een account van de concurrentie mogelijk als deze dat voor apps van anderen aanbied (via zgn. API). Voor de gebruiker reuze handig.Want dan hoeft hij niet bij elke start/installatie van een APP steeds opnieuw zijn naam, email enz in te vullen en te bevestigen. Maar je grip op de gebruiker wordt minder, terwijl je die gebruiker graag volledig in je macht wilt hebben - om volledig te kunnen uitnutten.
Dus stelde Google na de overname van Youtube het inloggen met een Google-ID verplicht.Microsoft had sowieso al een strikt beleid, dat je hun applicaties alleen kon gebruiken met een Microsoft-ID. En van Apple en ook van Facebook waren we het al gewend. Hiermee trachten de grote providers hun greep op hun gebruikers te versterken. Echt niet om je een "betere gebruikerservaring" te bieden!  En nu doet Yahoo hetzelfde met zijn applicaties.
Jammer.

Reacties